Broken Wheel si zamilujete

Americké malomesto. Leto. Knihy. A trochu romantiky. Presne taký je feel-good román od Katarine Bivald, ktorá u vás svojím dielom dokáže vyvolať naozaj príjemný a milý pocit. Veď kto by nechcel stráviť nejaký čas v malomeste s ľuďmi, ktorých nepoznáte, ale o ktorých vlastne viete omnoho viac než ste si mysleli, no nie? A keď k tomu naviac pripočítate skvelé tipy na knihy, je z toho príjemný oddychový román.



U tejto knihy vás presvedčí už len tá prekrásna obálka. Čo by ste tiež čakali od HOST-u, u nich sa nemôžete zmýliť. Pridajte k tomu názov a prísľub príjemného pocitu z čítania a množstva tipov na knihy a určite viete, že túto knihu proste chcete. 
Ja som to nemala inak. Po knihe som siahla hneď v práci. keď sme ju dostali a keďže som vačšinu času v tej dobe trávila v oddelení, kde sa človek v tom období nepretrhol, začala som ju čítať. Nakoniec som to nevydržala a musela si ju kúpiť.

Ako napovedá názov, kniha je o dievčine, Sarah, ktorá pricestuje do malého amerického mestečka Broken Wheel. Ako sa sem dostane? No, Sarah si dopisuje s jednou obyvateľkou tohto mesta, s ktorou si tiež vymieňajú knižné tipy a knihy si aj posielajú. Táto pani je 65-ročná Amy, ktorú v jej meste pozná každý a ona o nic rozpráva Sarah vo svojich dopisoch. 
Sarah sa po rokoch dopisovanie rozhodne Amy navštíviť a prísť zo Švédska do Ameriky. No hneď ako dorazí do mesta, dozvie sa, že Amy zomrela. Napriek tomu sa rozhodne zostať v meste. 
Po čase otvorí kníhkupectvo, kde predáva Amyine knihy a poznáva sa s obyvateľmi tohto ospalého mestečka a nachádza skutočných priateľov. 




Možno sa vám miestami bude príbeh zdať fakt divný. Kto by zostal bývať v dome ženy, ktorá práve zomrela a ktorú ste vlastne ani nepoznali. A kto by si ešte k tomu dovolil predávať jej knihy? Je to fakt uletené.
No keď pominieme tento malý fakt a odprostíme sa od toho, tak vo vás kniha vyvolá naozaj príjemný pocit a zaleje vás pri čítaní príjemné teplo. Nehovorím to len tak, mne sa to stalo. Pre mňa je to žáner, ktorý obvykle nevyhľadávam a nečítam. Som ale rada, že som po tejto knihe siahla. Katarina vie ako napísať dobrý román, dobrý feel-good román, čo naozaj sedí. Budete sa proste cítiť dobre.
Je to jednoduché čítanie, na leto perfektné. Má všetko, čo by ste od oddychovky chceli. Trošku drámy, trošky hašterenia, trošku lásky aj tajomstiev. A naviac, kto by nemiloval malomestá, no nie?
Rozhodne odporúčam ako dovolenkové čítanie. Nečakajte žiadne prekvapivé zvraty, dej plynie ako ospalý potok, pomaly a plynulo.

Nájde sa však niekoľko mínusov. Tak napríklad Sarina povaha. Trochu príliš naivná, nemyslíte? Neviem, či to autorka urobila zámerne alebo si naozaj myslí, že knihomolky sú také. A ďalej je v knihe jedna udalosť, ktorá mi tam vôbec nesedí. Ku koncu knihy sa totiž má konať svatba. Je to však za okolností, za ktorých by ste sa brať určite nemali a mne táto "scéna" prišla ako pokus autorky o nejaký zvrat v knihe a trochu mi to narušilo pekný plynulý dej, ktorým sa kniha vyznačuje celý čas.



Keď to zhrniem, určite si knihu prečítajte. Atmosféra vás poteší a uvedie do pohody. Na dovolenky alebo čítanie na zahrade v lete so slnkom nad hlavou je to skvelý výber. V zime vám pripomenie letné pocity a dá sa teda čítať celoročne, čo je výhoda. Plus obsahuje množstvo tipov na super knihy.

Ak ste knihu čítali, dajte mi vedieť. Pačíla sa vám? Alebo by ste si ju chceli prečítať?

Komentáře

  1. Jojo, Host má krásné obálky :3 Už jsem o ní něco slyšela, a teď jsi mě na to navnadila ještě víc :D Určitě se po ní mrknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rada, ze jsem navnadila :) kniha fakt skvela, ikdy par much by se naslo, ale za precteni urcite stoji :)

      Vymazat

Okomentovat

Thank you for your comment!