Prominentná rodina, vražda a prostitútky

Prominentá rodina britského lorda. Vraždy, ktoré spolu na prvý pohľad nesúvisia. A postavy, ktoré su fantasticky vykreslené. Robert Bryndza dokázal z celkom obyčajného detektívneho príbehu spraviť trhák, ktorému tú zlatú nálepku "svetový bestseller" tentokrát naozaj verím.



Viete, väčšinou som ku knihám, okolo ktorých je nejaký veľký ošiaľ, neverím. Veď sa pozrite ako to dopadlo napírklad s Dívkou ve vlaku. Bohužiaľ, ani tomuto ošiaľu som sa nevyhla a počula a videla som knihu všade. 
Musím povedať, že na knihe som si ako prvé všimla meno autora, čo sa mi nestáva často. Priezvisko Bryndza ma donútilo siahnuť po knihe a prečítať si kto to je. Keď som si prečítala niečo málo o autorovi, zrazu mi bola kniha ešte sympatickejšia. Komu by sa nepáčil autor, ktorý je brit a kvôli láske sa prešťahuje na Slovensko, taký zapadákov, kde bude žiť so svojím manželom Jánom. A keď sa k tomu pridá všetok ten povyk okolo, bolo jasné, že si to musím prečítať a zisiť o čo ide.Každý ju čítal, každý ju hltal a každý ju vychvaľoval. A ja som podľahla a musela zistiť, či je naozaj taká skvelá ako všetci tvrdia.


Dej sa točí okolo vraždy dievčaťa, ktoré je nájdené v zamrzlom jazere a čo viac, je z vlivnej britskej rodiny lorda Simona Douglas-Browna
Na prípad pridelia vyšetrovateľku Eriku Fosterovú a tá sa pustí do pátrania. Nemá však jednoduché, keďže lord Simom využíva svojho vplyvu a snaží sa ju dostať z príadu preč.
Keď sa však Erika do prípadu ponorí hlbšie nájde súvislosti tam, kde by ich vôbec nečakala a odhaľuje tak prepletenec vrážd, ktorý ju nakoniec privedie k vrahovi. Nikto nevie, čo môže mať spoločné mŕtve dievča z bohatej rodiny s vraždami prostitútok a Erika musí tento prípad vyriešiť, keďže jej posledný sa skončil smrťou niekoľkých policajtov, medzi ktorými bol aj jej manžel.



Áno, áno, áno. Túto knihu jednoducho chcete. Ja som rada, že som si ju nakoniec kúpila a prečítala, pretože toto je naozaj najlepší počin minulej zimy. 
Napinavé, smutné aj veselé. Kniha sa číta sama nielen kvôli jednoduchému prejavu autora, kde vás nenúti sa zamýšľať nad nejakými ťažkými výrazmi, či celostránkovými súvetiami. Je to aj kvôli zdanlivo jednoduchému príbehu. Pravdou je, že príbeh sám o sebe nie je priveľmi originálny. Podobný nájdete s obmenami v každej druhej detektívke. No spôsob, akým je napísaný a využitý jeho potenciál je perfetkný. So sympatickým autorom tvorí dokonalú súhru.
Postavy sú vykreslené na jednotku s hvieždičkou. Buď ich máte radi, súcitíte s nimi alebo by ste ich najradšej prefackali a nakopli do zadku, aby sa spamätali alebo aby už konečne neboli tak blízko zadkov niektorých ľudí, ak viete čo myslím. Nie je tu nijaký hlboký pohľad do ich duše, ale mne to tam ani nechýbalo a myslím, že to na knihe vôbec neuberá, nie je to predsa nijaký psychologický román.
Je  to ten typ knihy, ktorú nechte odložiť dokiaľ nezistíte, kto je vrah a nedočítae ju až do konca. Moja mam ju prečítala za dva dni, čo je fakt rekord, keďže normálne jej to trvá minimálne týždeň, keď sa jej chce, inak viac. To dokazuje, že kniha je pútavá a vtiahne vás okamžite do deja a nepustí až do konca.


V tomto prípade z knihy nezostane len veľká nafúknutá marketingová bublina. Veľmi sa teším na pokračovanie a tiež na to ako sa budú postavy vyvíjať. Druhý dieľ, The Night Stalker, by mal v češtine vyjsť už tento rok v lete, konkrétne v júly, tak dúfajme, že to tak bude. A bonus - autor práve vydal tretie pokračovanie v originále, takže držme palce a dúfajme, že všetky budú aspoň tak dobré ako Dívka v ledu, ktorú odporúčam každému, kto má rád detektívky, je potešený, že postavy pochádzajú z blízkeho okolia a tiež tým, čo hľadajú nejaké to napätie a kus klasickej anglickej detektívnej práce.

Napíšte mi do komentov, či ste knihu už čítali alebo či sa na ňu chystáte. A ako sa vám páčila, v prípade, že ste ju čítali?

Komentáře